Swish är den populäraste betalningsmetoden för casino i Sverige

Swish är den populäraste betalningsmetoden för casino i Sverige I en nyligen genomförd undersökning från Spela Med Swish konstateras det att Swish är det populäraste betalningsalternativet för casinospelare på den svenska marknaden.

Som grund till undersökningen ligger sökvolymer tagna från ahrefs som är en populär betaltjänst som tillåter användare att se hur många som googlar på olika sökord varje månad. Sidan skriver att man har slagit ihop summan av alla sökord som innehåller Swish och casino, såsom Casino med Swish, Swish Casino etc. Totalt är det 32,3% av alla sökningar som innehåller casino och en betalningsleverantör som är hänförliga till Swish.

/betalningsmetoder.jpg

Källa: Spela Med Swish

Gjorde intåg under 2019

Swish är en ny betalningsmetod som först började dyka upp på i spelbolagens kassa under 2019 efter att den svenska marknaden reglerades. Betalningslösningen har med andra ord seglat upp till en förstaplats på mindre än ett år vilket är mycket imponerande.

Begränsningar i undersökningen

Alla casinospelare vet att Trustly är ett av de mest använda sätten att betala på. Bolaget fick sitt stora lyft när dom lanserade din instant banking-lösning till som möjliggjorde att spela casino utan konto. Anledningen till att de saknas i listan borde vara att användare söker på casino utan konto istället för Trustly casino eller dylikt.

Inte bara störst på casino

I en artikel på Swishs hemsida som heter ”Svenskarna föredrar att betala med Swish på nätet” kan man läsa att Swish är den populäraste betalningsmetoden på internet.

Undersökningen är gjord av Kantar Sifo och undersöker hur svenskar i åldrarna 18-40 betalar på nätet. Totalt deltog 1200 personer i undersökningen.

I en annan artikel på Swishs hemsida kan man läsa att Swish blev det mest använda sättet att betala på Ticketmaster, bara en månad efter lansering.

Starkt varumärke

Swish är det tredje starkaste varumärket i Sverige och är har större igenkänningsgrad än till exempel Volvo och Systembolaget. Av Sveriges ungefär 10 miljoner invånare har 7 miljoner Swish, vilket talar för sig själv.